ميزان كردن پنیر پارمزان گوجه فرنگی چغاله بادام

ميزان كردن: پنیر پارمزان گوجه فرنگی چغاله بادام گوجه فرنگی مخلوط کن همراه فرنگی حرارت

گت بلاگز اخبار ورزشی و نتایج مسابقات سرسوزنی شائبه در واگذاری‌ها وجود ندارد ، AFC گفته باشگاه‌های‌استقلال و پرسپولیس نباید دولتی باشند

میرعلی اشرف پوری حسینی گفت: اخیرا شنیدم که AFC و بعضی از مراجع بین المللی به فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران فشار آوردند که هیچ باشگاهی نباید دولتی اداره شود

سرسوزنی شائبه در واگذاری‌ها وجود ندارد ، AFC گفته باشگاه‌های‌استقلال و پرسپولیس نباید دولتی باشند

AFC گفته کلوب های استقلال و پرسپولیس نباید دولتی باشند/ سرسوزنی شائبه در واگذاری ها وجود ندارد

عبارات مهم : صورتی

AFC گفته کلوب های استقلال و پرسپولیس نباید دولتی باشند/ سرسوزنی شائبه در واگذاری ها وجود ندارد/ هزار میلیارد تومان از مطالباتمان از شرکت مخابرات را گرفتیم

میرعلی اشرف پوری حسینی گفت: اخیرا شنیدم که AFC و بعضی از مراجع بین المللی به فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران فشار آوردند که هیچ باشگاهی نباید دولتی اداره شود و احتمالا در اینده جهت بازی هامحدودیت هایی قایل شوند.

به گزارش ایلنا از سال ۱۹۷۹ به بعد شخصی سازی به عنوان یکی از راه حل های کم کردن حوزه دخالت دولت در اقتصاد و اصلاح عملکرد شرکت های دولتی مورد توجه اغلب سیاستگذاران اقتصادی قرار گرفت.

سرسوزنی شائبه در واگذاری‌ها وجود ندارد ، AFC گفته باشگاه‌های‌استقلال و پرسپولیس نباید دولتی باشند

در کشور ما نیز سیاست شخصی سازی به صورت جدی با ابلاغ سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در سال ۱۳۸۴ و قانون اجرای سیاست های مذکور از سال ۱۳۶۸ شروع و در سال ۱۳۸۷ پیگیری شد. موضوعی که اغلب تحت عنوان انقلاب اقتصادی در کشور از آن تعبیر می شود.

در این راستا میرعلی اشرف پوری حسینی، رییس شرکت شخصی سازی اعتقاد هست؛ شخصی سازی در کشور عزیزمان ایران مظلوم واقع شده است ولی با تمام فشارهایی که این شرکت و خریداران آن تحمل می کنند، در عمل سطح اشتغال و بهره وری در شرکت های واگذار شده است زیاد کردن پیدا کرده و شخصی سازی کارنامه درخشانی در این سالها از خود بجا گذاشته است.

میرعلی اشرف پوری حسینی گفت: اخیرا شنیدم که AFC و بعضی از مراجع بین المللی به فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران فشار آوردند که هیچ باشگاهی نباید دولتی اداره شود

به گفته رییس شرکت شخصی سازی از سال ۸۰ تاکنون ۱۷۱۳ بنگاه و شرکت در لیست واگذاری های این شرکت قرار گرفته که از این تعداد در خصوص ۸۴۵ مورد تصمیم گیری نهایی و واگذاری صورت گرفته است.

در ادامه مصاحبه خبرنگار ایلنا با میرعلی اشرف پوری حسینی رییس شرکت شخصی سازی و معاون وزیر اقتصاد را می خوانید؛

برای حضور زیاد بخش شخصی به جای شبه دولتی ها و خصولتی ها شرکت شخصی سازی چه مشوق هایی در نظر گرفته است؟

سرسوزنی شائبه در واگذاری‌ها وجود ندارد ، AFC گفته باشگاه‌های‌استقلال و پرسپولیس نباید دولتی باشند

اقدامات مختلفی با تنظیم مقررات و اخذ مصوبه جهت حضور زیاد بخش شخصی صورت گرفته هست، ما از هیات واگذاری در دولت یازدهم اجازه گرفتیم که در آگهی هایمان مشوق هایی را در نظر بگیریم و در صورتی که خریداری از بخش شخصی واقعی جهت خرید سهام اقدام کند مشوق ها را اعمال کنیم.

آن مشوق ها عبارتند از اینکه اولا سود فروش اقساطی را ۳ درصد کمتر منظور کنیم و مدت اقساط را یک سوم اضافه کنیم و اقساط را نیز بنا به درخواست متقاضی به صورت پلکانی تنظیم کنیم که این خود یک نوع از تسهیلات جهت متقاضی است.

میرعلی اشرف پوری حسینی گفت: اخیرا شنیدم که AFC و بعضی از مراجع بین المللی به فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران فشار آوردند که هیچ باشگاهی نباید دولتی اداره شود

همچنین عدم سخت گیری هیات واگذاری و شرکت شخصی سازی مؤید این عنوان است که بخش شخصی واقعی وارد میدان شود.

ضمن آنکه در بعضی از شرکت ها که امکان تفکیک آنها به دارایی و بنگاه های کوچکتر وجود داشت آنها را تقسیم کردیم تا بخش شخصی واقعی پررنگ تر حضور داشته باشد.

سرسوزنی شائبه در واگذاری‌ها وجود ندارد ، AFC گفته باشگاه‌های‌استقلال و پرسپولیس نباید دولتی باشند

از آن جمله می توان به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اشاره کرد که که این شرکت در واگذاری ها مالک بالغ بر ۲۰۰ جایگاه بود، این در حالی است که اگر شرکت ملی پخش را به مزایده می گذاشتیم شاید یک یا دو نفر زیاد توان خریداری آنرا نداشتند.

منتهی شرکت ملی پخش را به جای آنکه بفروشیم جایگاه های آنرا عرضه کردیم و خوشبختانه توانستیم بالغ بر ۱۵۰ جایگاه را بفروشیم و افرادی آنرا خریداری کردند که بخش شخصی واقعی بودند. یعنی افراد با سرمایه های کوچک خودتوانستند در مزایده های ما شرکت کنند.

همچنین شرکت پشیبانی امور دام نیز شرکت بزرگی بود، منتهی بعضی از دارایی های این شرکت ها را بنگاه ها داشتند مانند کشتارگاه های آنها که می توانست جداگانه نیز عرضه شود. ما کشتارگاه های آن را جداگانه عرضه کرده و موفق شدیم بعضی از این کشتارگاه ها را بفروشیم. همچنین بعضی از سردخانه ها و فروشگاهها نیز در لیست واگذاری ما بودند که توانستیم عرضه کنیم.

شرکت توسعه ورزشی نیز از جمله این شرکتهاست که به جای اینکه شرکت را عرضه کنیم مجموعه های ورزشگاهی زیرمجموعه آنرا عرضه کردیم.

این تصمیمات نشان می دهد که هیات واگذاری و شرکت شخصی سازی به جای اینکه شرکت های بزرگ را عرضه کند که متقاضیان محدودی دارد و خصولتی هستند، تا جایی که می توانست این شرکت ها را تقسیم کرده تا بخش شخصی واقعی بتواند همکاری جدی داشته باشد و درمزایده ها حضور پیدا کند.

آیا مطالبات معوق ناشی از واگذاری سهام شرکت ها در این مدت کم کردن داشته است؟ و این مطالبات هم اکنون به چه میزان رسیده؟

یکی از امتیازات و فعالیت های خوب دولت یازدهم این بود که شرکت شخصی سازی جهت وصول مطالباتش جدیت مورد نیاز را به خرج داد و مطالبات بزرگ خود را توانست از بعضی از شرکت ها وصول کند.

از جمله بزرگترین مطالبه ای که داشتیم از خریدار شرکت مخابرات بود که در سال گذشته نزدیک به هزار میلیارد تومان مطالبه خود را دریافت کردیم.

البته شرکت مخابرات اظهار می کرد که توانایی پرداخت آن را ندارد ولی شرکت شخصی سازی موفق شد ظرف مدت کوتاهی این وجه را از خریدار دریافت کند.

ضمن آنکه در سال گذشته اتفاق خوب دیگری رخ داد و مجلس اجازه داد تا افرادی که به دولت بدهی دارد و در برابر از دولت طلبکار هم است با روش هایی بتواند طلب خود را از دولت با بدهی هایشان تهاتر کند، این امر کمک کرد تا افرادی که به شرکت شخصی سازی بدهی داشتند مقدار بسیار زیادی از مطالبشان را با دولت تهاتر کنند.

ما در سال گذشته با همکاری معاونت خزانه وزارت امور اقتصاد و دارایی موفق شدیم قریب به ۸ هزار میلیارد تومان از مطالبات شرکت شخصی سازی را از افرادی که سهم از ما خریداری کرده بودند با بدهی هایشان تهاتر کنیم و ما سهمی بابت بدهی به این افراد ندادیم بلکه مطالبات را با بدهی هایشان تهاتر کردیم.

این امر یک نظم بسیار خوبی به ما داد و هم اکنون مجموعه مطالبات ما از خریداران سهام در انتهای سال ۹۵ و ابتدای سال ۹۶ به کمتر از ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده هست. این در حالی است که در بعضی از سال ها مطالبات ما بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان می شد.

چه شائبه ای در مورد واگذاری پالایشگاه کرمانشاه وجود دارد که شما در یکی از خبرها گفته بودید باید به هیات داوری مراجعه کنند؟

بنده نگفتم در این خصوص باید به هیات داوری مراجعه شود، بلکه گفتم در صورتی که کسی شاکی است می تواند به هیات داوری مراجعه کند لیکن هیچ شائبه ای از نظر ما و شرکت شخصی سازی و هیات واگذاری در مورد هیچ یک از واگذاری ها از جمله پالایشگاه کرمانشاه وجود ندارد و در همه واگذاری ها مسیر قانونی کاملا طی شده است هست. البته نمایندگان مجلس حق دارند در این مورد سوالاتی داشته باشند و حق دارند در این خصوص تحقیق و تفحص کنند و از ما اطلاعات بخواهند و ما این امر را محترم می شماریم و با آنها همکاری می کنیم. ولی یک زمانی بحث سؤال مطرح نیست بلکه بحث افتراء و تهمت زدن است که اگر زمانی هم لحن تندی می گیریم و عصبانی می شویم زمانی است که به ما تهمت می زنند.

برخی از رسانه ها مدعی هستند که در بعضی از واگذاری ها(مانند واگذاری ۳ پمپ بنزین) شرکت شخصی سازی لابی می کند و واگذاری را به افراد خاصی می دهد آیا واقعا این گونه است؟

متاسفانه یکی از نمایندگان مجلس از این کلمه استفاده کرده است البته این کلمه در عرف بازاریابی کلمه بسیار خوبی هست. مسلما یکی از وظایف شرکت شخصی سازی لابی کردن و توجیه کردن و به سراغ خریداران بالقوه رفتن است تا آنها را با مزایده ها آشنا کند و این طور نیست که ما در شرکت شخصی سازی بنشینیم و تنها در روزنامه آگهی بزنیم.

ما باید به افراد متفاوت در اتاق تعاون، اتاق بازرگانی و مجلس و استاندار نامه بزنیم و در صورتی که فردی متقاضی بود و استعداد بالقوه ای داشت را به مزایده دعوت کنیم.

حتی در صورتی که فردی جهت خرید شرکتی به ما مراجعه کند و جهت خرید ابراز میل به کند، مشخصات او را یادداشت می کنیم و زمانی که آن شرکت آماده واگذاری شد به آن فرد اطلاع می دهیم.

به اعتقاد ما لابی کردن به منظور اطلاع رسانی کار خوبی است منتهی زمانی که گفته می شود شرکت شخصی سازی لابی کرده و حق کسی را خورده است و به ناحق به فردی جایگاهی داده ایم این عنوان از ریشه اتهام و دروغ است.

بنده امیدوار هستم که نماینده مجلسی که این عنوان را گفته صحبت خود را اصلاح کند لیکن این امر موجب تعقیب کیفری و قضایی می شود و ایشان یک عمل مجرمانه را به دستگاه اجرایی و دولتی نسبت داده و باید گفته خود را اصلاح کند.

سه جایگاه سوخت در بندرانزلی و آستارا مانند سایر جایگاه ها به مزایده گذاشته شد و در داخل مزایده به فروش رفت و مانند بقیه مزایده های ما که از قبل با هیچ کس حشر و نشری نداشتیم و هیچ عقد اخوتی با کسی نبستیم صورت گرفت. افراد در مزایده شرکت می کنند و هر کس بالاترین قیمت را اعلام کرد از نظر ما برنده محسوب می شود، مگر اینکه به تعهدات خود عمل نکند.

این سه جایگاه نیز مانند بقیه مزایده ها صورت گرفت و اندازه سرسوزنی شائبه و یا احتمال تخلفی در آن وجود نداشته و ندارد.

آیا نحوه واگذاری ها به صورت بلوکی انجام می شود؟ و چند درصد سهام بعد از واگذاری در اختیار دولت باقی می ماند؟

هم اکنون یک یا دو شرکت بورسی در اختیار داریم که سهام آنرا دولت دارد، خوشبختانه همه شرکت های بورسی را در دولت قبل واگذار کردیم، شرکتهای بورسی باقی مانده بسیار کم بودند و بلوکی هم بودند.

ما در صورتی که شرکت بورسی خیلی بزرگ باشد آنها را بلوک بندی می کنیم مانند هلدینگ خلیج فارس که ۱۷ درصد را یک وقت عرضه کردیم و ۱۷ درصد دیگر را یک وقت دیگر و ۲۰ درصد جهت دولت باقی ماند و ۴۰ درصد نیز جهت سهام عدالت و مابقی جهت سهام خرد در اختیار مردم قرار گرفت.

در صورتی که شرکتی خارج از بورس باشد گزینه دیگری نداریم و همه سهام دولت را باید یک جا عرضه کنیم، مگر اینکه آن شرکت جزء گروه دو باشد مانند شرکت پتروشیمی دماوند که آن وقت دولت مجاز خواهد بود ۲۰ درصد سهام آن شرکت را نگه دارد و تنها این ۲۰ درصد سهام دولت را جدا کنیم و ۸۰ درصد مابقی را عرضه کنیم.

واگذاری پرسپولیس و استقلال آخر به کجا رسید؟

دولت اعلام کرد کلوب های پرسپولیس و استقلال، جزء مؤسسات فرهنگی هستند و با این خبر این دو کلوب عملا از دسترس شرکت شخصی سازی خارج شدند.

در لایحه ای که دولت بعد از سال ۸۷ باید به مجلس می داد و در آن نحوه واگذاری شرکت های فرهنگی و حوزه سلامت و بهداشت، آموزش و تحقیقات عنوان شده است بود و باید مشخص می شد نحوه واگذاری آنها چگونه است البته آن لایحه تا به امروز تبدیل به قانون نشده لذا عملا محول کردن یک شرکت به حوزه سلامت و فرهنگ یعنی توقف واگذاری و این توقف جهت استقلال و پرسپولیس نیز پیش آمد.

این در حالی است که شرکت شخصی سازی بسیار علاقمند بود که با عزم جزم خود جهت واگذاری این دو کلوب اقدام کند، در دو مزایده اول جهت کلوب ها درخواستی نیامد ولی در مزایده سوم درخواست آمد ولی سپرده نداده بودند ودر مزایده چهارم سپرده هم دادند و درخواست نیز آمد ولی بحث اهلیت پیش آمد و خیلی علاقمند بودیم که مزایده پنجم و ششم نیز برگزار شود.

ما بعضا در مزایده دهم و دوازدهم شرکتها را می فروشیم و برایمان ننگ نیست که در مزایده سوم و چهارم نتوانیم شرکتی را بفروشیم گرچه از این اتفاق راضی نیستیم ولی اخیرا شنیدم که AFC و بعضی از مراجع بین المللی به فدراسیون فوتبال کشور عزیزمان ایران فشار آوردند که هیچ باشگاهی نباید دولتی اداره شود و احتمالا در آینده جهت بازی هامحدودیت هایی قایل شوند. شاید به این دلایل دولت از مصوبه اش عدول کند و اجازه دهد ما این دو کلوب را واگذار کنیم.

در هر حال خوشحال هستیم هر وقت هیات دولت صلاح دانست و مصوبه خود را تعمیر کرد و دو کلوب را در اختیار شرکت شخصی سازی قرار داد مشتاقانه با عزم جزم جهت انجام کار اقدام کنیم.

واژه های کلیدی: صورتی | مزایده | اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : blogzz